21 de maig de 2017 – SERRA DELS TOSSALS

ÚLTIMES NOTÍCIES

28 maig, 2017 Comentaris tancats a 28 de maig de 2017- CAMINADA CONJUNTA DE VEGUERIA A TORRELLES ACTIVITATS

28 de maig de 2017- CAMINADA CONJUNTA DE VEGUERIA A TORRELLES

Com cada mes de maig  la Vegueria del Baix Llobregat de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya planifica una excursió conjunta amb totes les entitats de la comarca. Enguany ha estat el Centre Excursionista Torrellenc l’encarregat de conduïr-la. Des d’Abrera ens concentrarem al Centre Aquatic a les 7.00 h.  Portem esmorzar i aigua. El dinar a casa sobre les 14.30 hores.

Sin título

Us recomanem que deixeu els cotxes a la zona de les escoles i masia de Can Coll (on acabarà la ruta)
Des d’aquí només us caldrà seguir el carrer major i baixar fins la plaça de l’ajuntament (uns 600 mts) d’on sortirem, a les 8 del matí.
Inicialment utilitzarem el recorregut que segueix el PR-162 “Sol Blau” fins el coll de Can Riera, on prendrem una variant força divertida que ens permetrà pujar el grau (amb l’ajut si cal d’una corda de nusos) i tornarem a connectar de nou amb el PR que, ara si, seguirem fins arribar al Puig Vicenç (468 mts) punt estratègic que ens permetrà veure tot el Baix Llobregat. Aquí podrem esmorzar i recuperar forces després de la forta pujada, hi trobareu cafè, begudes i pastetes.
Seguirem el mateix PR, ara resseguint la carena, fins arribar a un dipòsit d’aigua, en el quilòmetre 7 de la
nostra marxa. Aquí iniciarem una volta que ens portarà fins la Penya del Moro (466 mts) on podrem gaudir d’un mirador excepcional.
Des d’aquí seguirem fins tornar al mateix dipòsit d’aigua per fer el retorn a Torrelles (per tant aquelles persones que vulguin retallar el recorregut podran prendre el camí de retorn, estalviant-se 1,6 Km).
El retorn seguirà una trialera per sobre de la urbanització de Can Güell, creuarà una cruïlla de carrers de la mateixa urbanització i seguirà prendrem un antic camí que era utilitzat per baixar llenya dels boscos de Torrelles on podrem veure les roderes de les rodes de carro que van anar erosionant les pedres.
L’últim quilòmetre ens portarà al raval Mas i, finalment, a la masia de Can Coll, on podrem recuperar forces i donarem per acabada la sortida.
La caminada ens permetrà veure i trepitjar diversos terrenys els de llicorella, pedra trencadissa que solen ser aprofitats pel cultiu de cirerers i oliveres (cada vegada més substituint els cirerers).
Els gresos i conglomerats típics pel seu color vermell, fàcilment erosionables per la força del vent i que ens mostren les conegudes parets foradades (com les de la foto del cartell).
Terres calcàries, o càrstiques, de color blanc, que s’utilitzava per fer calç (encara ara hi ha pedreres on
s’explota) i podem trobar per la zona diversos forns de calç. L’acció del aigua sobre aquest terreny origina avencs i coves.
A través de les muntanyes farcides de marges i barraques de pedra seca reconeixem que gran part del territori havia estat dedicat al cultiu de la vinya però, a conseqüència de la fil·loxera, van haver d’abandonar-la i, amitjans del segle XX, es va introduir el cultiu del cirerer. Actualment hi ha un increment de conreu d’olivera en detriment del cirerer per qüestions econòmiques i del clima.

Clica sobre la icona de PDF per a descarregar-te el cartell de l’excursió-